Kan IJssel veld het extra verkeer wel aan?
Dit wordt onderzocht door een adviesbureau en zal als een van de onderzoeken bij het bestemmingsplan worden gevoegd.
Is het een optie om de IJsselbrug af te sluiten voor autoverkeer?
Komende zomer zal een evaluatie van het verkeer in de binnenstad, en ook de IJsselbrug, plaatsvinden. Hierin wordt het volledig afsluiten van de brug voor auto’s en vrachtverkeer als optie meegenomen. Op dit moment is besloten eenrichtingsverkeer op de brug in te voeren.
Wat zijn de plannen voor het verkeer op de Doeldijk?
De Doeldijk is onlangs ingericht als fietsstraat en is onderdeel van een regionale fietsroute. Intensivering van auto’s en vrachtverkeer op deze straat is niet de bedoeling. Daarom ligt de entree van de nieuwe woonwijk aan het IJsselveld.
Kunnen de parkeerplaatsen bij Yuverta gebruikt worden voor het parkeer te kort in het centrum?
De parkeerplaatsen bij het voormalige Wellant College worden op dezelfde tijd gebruikt als de bezoekers en bewoners van de binnenstad een plek zoeken. De kans is klein dat dubbelgebruik hier de oplossing is. Bij de uiteindelijke afweging of, en hoeveel, parkeerplekken er ten noorden van de Hollandsche IJssel, ten behoeve van de binnenstad, gerealiseerd moeten […]
Waar komt het wandelpad richting de IJsselkade?
Het idee is om de Doeldijk op verschillende plekken voor voetgangers en fietsers te ontsluiten en mogelijkheden te creĆ«ren voor een wandeling rond de locatie. Daar waar het mogelijk is ook richting de IJsselkade. De beoogde doorsteken zijn geprojecteerd over particulier eigendom en kunnen alleen worden gerealiseerd als de eigenaren bereid zijn hieraan medewerking te […]
Kan het bruggetje ter hoogte van Doeldijk 22 behouden blijven en worden afgesloten voor bouwverkeer?
Het idee is om dit bruggetje te bestemmen voor langzaam verkeer en af te sluiten voor iedere vorm van gemotoriseerd verkeer.
De IJssel is een behoorlijk obstakel om vanaf de Doeldijk e.o. en naar het centrum te komen. Is het niet veel logischer om aan de zuidkant van Montfoort uit te breiden, zodat al het verkeer niet over het veels te smalle bruggetje bij de IJsselpoot moet?
De verkeersontsluiting van Doeldijk is inderdaad een belangrijk aandachtspunt bij de uitwerking. Het gebied heeft andere kwaliteiten dan De Bleek. De locaties zijn feitelijk complementair aan elkaar. Het ligt voor de hand om daarom beide locaties te ontwikkelen, elk met zijn eigen karakter.
Is het de bedoeling dat er vanaf de Doeldijk gemotoriseerd verkeer een uitrit/ inrit krijgt op de nieuwe wijk.
Dexacte situatie is nog niet bekend. Het streven is om de nieuwe wijk voor het gemotoriseerd verkeer via IJsselveld te ontsluiten. Het langzaam verkeer kan ook ontsloten worden via de Doeldijk.
Op welke manier is er in het plan rekening gehouden met de hogere intensiviteit van verkeer over de IJssel richting het centrum en de Doeldijk zelf?
Uit het verkeersonderzoek (straks onderdeel van het bestemmingsplan) moet blijken dat de toekomstige verkeersintensiteiten verantwoord blijven.
Hoe gaan jullie om met het verkeer in en uit de wijk?
De exacte situatie is nog niet bekend. De verwachting is echter dat de auto ontsluiting vanaf het Ijsselveld plaats zal vinden en niet via de Doeldijk.